Elevkonsulent

Skolens elevkonsulent heter Kjersti Røst. Hun jobber for at våre elever skal trives - både i skolehverdagen og på fritida. En av oppgavene er å hjelpe borteboere med å finne et sted å bo.

Bilde av elevkonsulent Kjersti Røst  - Klikk for stort bilde

Et sted å bo

Skolen har ikke elevhjem, men "boligkabalen" løser seg alltid. Det private utleiemarkedet er stort, og vi har også ei vertsfamilieordning for elver som ønsker litt ekstra oppfølging. FB-sida "Nordkapp-Hus/leilighet Kjøpe/selge/leie/utleie" er også et godt hjelpemiddel for elever som er på jakt etter bosted. Ikke nøl med å ta kontakt med vår elevkonsulent dersom du ønsker informasjon om vertsfamilieordninga eller trenger hjelp til å finne bolig.

Her er link til FaceBook siden

Vertsfamilie

Noen av våre elever bor i vertsfamilier. Dette er ei støtteordning i regi av fylkeskommunen der vertsfamilien får en liten økonomisk kompensasjon. De fleste elever som bor i vertsfamilier har kost og losji inkludert i leieprisen. Vertsfamilien kan også bidra med andre oppgaver etter avtale - som for eksempel vekking.

Her kan du søke om å få vertsfamilie. (DOCX, 16 kB)

Her kan du søke om å få vertsfamilie.  (DOCX, 15 kB)

Her kan du søke om å få vertsfamilie (PDF, 22 kB)

Her kan du søke om å få vertsfamilie  (DOC, 28 kB)

Fritidsaktiviteter

Elevkonsulenten har også ansvar for å legge til rette for fritidsaktiviteter for våre elever. Skolen har nært samarbeid med lokale lag og foreninger, og vi prøver å imøtekomme elevene ønsker om aktivitetstilbud.