Offisiell åpning av skolens nybygg

Onsdag 4. mai er det endelig klart for åpning av nybygget, og skolen har invitert til både en offisiell markering samt en «åpen dag» for alle de som ønsker å komme å se.

Etter mange års ventetid, helt fra idéstadiet til ferdigstillelse har det tatt nesten 10 år, og nå er endelig den nye delen ferdig. Elever og lærere har siden høsten 2021 fått ta den i bruk. Grunnet koronarestriksjoner tidligere i år har det ikke vært mulig å avholde en åpningsfest, men nå er det endelig klart for en markering den 4. mai.

Til den offisielle delen i vårt nye auditorium har vi invitert en rekke nøkkelpersoner som har deltatt i dette prosjektet, samt Fylkeskommunal og kommunal politisk ledelse. I tillegg har vi invitert våre samarbeidspartnere og alle våre ansatte er invitert.

Etter den offisielle åpningen er det åpent også for publikum å komme å se på nybygget.

Program for dagen

• Kl 10.00 – 11.00: Offisiell åpning i auditoriet for inviterte personer. *)
  • Kl 11.00 – 14.00: «Åpen skole» for alle. Servering av kaffe og kaker og omvisning i våre nye lokaler

Rektor Stian Høyen
Mange har fortalt oss at de er nysgjerrige på å se hvordan vi har fått det, og derfor åpner vi opp dørene og inviterer alle som ønsker det til å komme å se, sier Stian Høyen forteller fungerende rektor ved Nordkapp Videregående skole.

Arrangementet er gratis og alle som ønsker det, er hjertelig velkommen til oss.

*) Opprinnelig skulle vi streame åpningen men dette utgår.