Nordkapp videregående rekruterer interesserte elever

Onsdag 7. februar var Nordkapp videregående skole (vgs.) i Båtsfjord og deltok på yrkesorienteringsmessa.

Båtsfjord kommunen arrangerte yrkesorineteringsmessa, og skolen deltok med skipssimulatoren, Veksling LOSA og elever fra Restaurant og matfag. Simulatoren er alltid populær, og mange fikk testet sine skipsfører egenskaper.

LOSA Helse og oppvekstfag tilbydde besøkende å få målt blodsukker og blodtrykket. Elevene fra Restaurant og matfag stilte med Cookes og kjeks. De besøkende fikk pynte kjeksene selv.

Avslutningsvis ble beste stand kåret og Veksling LOSA og Nordkapp vgs. ble nest beste stand, som ble slått av politiets stand. Politiet gav de besøkende en spennende opplevelse med å prøve å arrestere, bruke skjold og batong.

Skolen takker for at vi fikk komme til Båtsfjord, og vi håper å se flere av 10. klassingene på Veksling LOSA fra høsten 2024. Nordkapp vgs. tar gjerne imot elever på Studiespesialisering og Restaurant og matfag.