Invitasjon til kontaktmøte mellom elev, hjem og skole

Nordkapp videregående skole inviterer elever og foresatte til kontaktmøte lørdag 14. oktober 2023, kl. 10.00 - 14.00. Vi møtes i kantina på skolen.

Skole-hjem samarbeid er av stor betydning for elevens faglige og sosiale utvikling, og vi håper derfor flest mulig elever og foresatte har anledning til å komme.

Hvem møter du på skolen?

Samtlige lærere vil være til stede, både kontaktlærere og faglærere. I tillegg vil skolens ledelse og ressursteam være tilgjengelige for samtaler etter ønske og behov frem til klokken 14.00.

Program for for dagen

Kl. 10.00: Velkommen ved rektor

Kl. 10.10: Møte med kontaktlærerne i klassene

Kl. 10.45: Kaffepause i kantina, enkel servering

Kl. 11.00: Faglærersamtaler.

Hele invitasjonen kan lastes leses her. (PDF, 152 kB)

Torskeoppdrett - Den nye næringen på kysten i nord?

Torsdag 16. mars ble det holdt folkemøte om etablering av torskeoppdrett i Nordkapp kommune. En oppdrettskonsesjon for torsk i Nordkapp vil bli den første konsesjonen nord for Sør-Troms.

Lysår, stjernetåke, sorte hull og Big Bang!

Nordkapp videregående skole hadde, fredag 10. februar 2023 besøk av astrofysiker Knut Jørgen Røed Ødegaard. Knut Jørgen kjørte en multimedia forelesning for våre elever og for elevene fra 10. klasse ved Honningsvåg skole.

Nå blir det andre boller ved skolen vår

Nordkapp videregående skole, vil fra skoleåret 2023/2024 tilby Vg2 baker- og konditorfaget. Dette er en bransje innenfor matfagene som «skriker» etter faglært arbeidskraft.

Husk å søke utstyrsstipend

Alle som tar videregående skole får utstyrsstipend. Fristen for å søke for høstsemesteret er 15. november, og 15. mars for vårsemesteret.

Har du fått skoleplass og trenger et sted å bo?

På sidene til vår elevkonsulent Kjersti Røst har vi samlet nyttig informasjon om boplass i Honningsvåg.

Bærekraftsuke hos 1AAA studiespesialisering

I forrige uke var det bærekraftsuke i 1. klasse studiespesialisering og på fredag ble prosjektet presentert for lærere og elever.

Årets siste LOSA samling

I begynnelsen av mai var det klart for årets siste samling for de som går Veksling LOSA. Her fikk elevene et variert opplegg for både det faglige og det sosiale.

Klage på standpunktkarakterer

Du kan klage på standpunktkarakter. Fristen for å klage er 10 dager etter at karakter er offentliggjort, mens hurtigklagefristen for VG3 elever er 2 dager.

Storslått åpning av nybygget

Onsdag 4. mai var det offisiell åpning av nybygget i vårt flotte nye auditorium. I et nærmest fullsatt auditorium var det flere taler og musikkinnslag som markering av at vi har fått et nytt tilbygg.

Hils på skolehunden Arnold

For 3 uker siden fikk vi en ny "elev" her på skolen. Han skiller seg nok litt ut fra våre andre elever - han har 4 labber og en hale, gylden pels og han er 12 uker. Han heter Arnold, og er av rasen Olde English Bulldog og han er veldig glad i å hilse på folk.